reklama

Priemerné alebo výnimočné?

Určite si prajete, aby z našich detí vyrástli silné a slobodné osobnosti. Individuálny prístup vo výučbe žiakov je k tomu nevyhnutný, ale rovnako aj individuálne hodnotenie. Venujte mi chvíľku, týka sa to našich detí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Milí rodičia a učitelia, myslím, že sa dohodneme na tom, že každé dieťa je výnimočné, unikátne, má svoj talent, ale aj problémy, s ktorými potrebuje pomôcť. Potom je správne, aby vzdelávanie rešpektovalo jeho individualitu a pôsobilo, učilo a vychovávalo v súlade s jeho predpokladmi, s jeho telesnými, psychickými a sociálnymi potrebami. Cieľ nie je, aby boli všetci rovnakí, ale aby sa naše deti stali harmonickou osobnosťou. Tak to zhruba definujú aj naše zákony. 

Na druhej strane tu máme celoplošné testovania, kedy je naša snaha vychovávať osobnosti podkopaná snahou ukázať, kto je tu najlepší. Tak vytvárame skupinku vyvolených, ktorí presne zodpovedajú kritériám, o ktorých tvrdíme, že sú objektívne. Tým ostatným dáme akoby najavo, že sú priemerní, alebo podpriemerní. S týmto vedomím menejcennosti potom žijú dlho, možno aj celý život. Je to niekedy bariéra rozvoja ich individuálnej osobnosti, ich talentu ukrytého v iných kompetenciách. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S ohľadom na súčasný stav nášho vzdelávania si myslím, že premena tohto systému na úplne nový je utópia a možno až SCI-FI. Chcem to však začať meniť. Netvrdím, že všetko staré je zlé a všetci doteraz sa mýlili. Ale dnes je potreba iná. Dnes skutočne potrebujeme vychovávať osobnosti, slobodných ľudí, zodpovedných, ohľaduplných a sebavedomých. Škola sa musí začať prispôsobovať potrebám žiakov. Nie žiak potrebám školy. Na tento trend modernej pedagogiky by mal myslieť aj štát.

Nemyslím si, že na nové riešenia prídem sama, ale s jasným cieľom diskusie sa mnohé dá riešiť a vyriešiť. Mojou prvou snahou je, aby sa pri testovaní žiakov zohľadňovali ich predpoklady. Nemôže mať rovnaký test študent odbornej školy i študent gymnázia!Žiak s poruchami učenia nemôže mať rovnaký test ako žiak s nadaním! Dieťa, ktoré v domácom prostredí nehovorí úradným jazykom, nemôže mať taký istý čas na vypracovanie testu ako dieťa, ktorému je úradný jazyk aj jazykom materinským! A tak ďalej, a tak podobne, špecifík je tu naozaj dosť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malými krokmi a s dobrým úmyslom! To je spôsob, akým to chcem robiť ja. Preto sa uchádzam aj o váš preferenčný hlas pre vstup do verejnej služby.

Júlia Čurillová

Júlia Čurillová

Júlia Čurillová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V súčasnosti pôsobím v rezorte školstva ako riaditeľka základnej školy. Uchádzam sa o vstup do verejnej služby ako kandidátka #SIETe pod č. 20 v parlamentných voľbách 2016.Moje motto: Arte et marte (umením a bojom)Ako poetka a recitátorka poznám silu slova poézieAko riaditeľka školy ovládam manažérsky slovníkAko človek viem, že každé slovo je potrebné zvažovať,no nebojím sa povedať svoj názorPreto chcem hovoriť aj vo Vašom meneSledujte môj Facebook: Júlia Čurillová Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu